Important Tips Before You Learn

1. Always remember words with its kjønn (Han/Hun/Intet.). Otherwise later it would be difficult when you study grammer.-> More info here
2. Avoid using Google Translate. Use Ordbok instead.-> More info here
3. Avoid mapping or translating sentences from your mother toung to Norsk or vice a verse. They simply will not fit!. The grammar is different! and then you will have questions like why they have used PÅ or I etc.
4.You can download the norsk verb list here. Its very important that you memorize the verbs.
5. Written and Verbal Test tpoics are found here and here

Sunday, December 21, 2014

Skriftlig Eksempeloppgaver - Part #10

Skriv om en hobby eller flere hobbyer du har

Note:You can write about your hobbies and little more about each hobby. Keep in mind that the examiner can ask more questions on things you talk. so talk about a hobby for which you are comfortable to answer questions. Example is as below
Jeg har mange hobbyer.

  • Jeg liker å strikke, å sy.
  • Jeg liker også å hagearbeide. Jeg planter mange planter og grønnsaker i hagen. Jeg planter potater , tomater og mange blomster. 
  • Jeg liker dyr og har akvarium med mange fisker.
  • Jeg liker dyr og har en hund.
  • Jeg liker å tegne og å male.
  • Jeg liker å lese.
  • Jeg liker å se på TV. (Examiner can ask what all things you watch in TV. do you watch norwegian channels?)
  • Jeg liker å se filmen på kino.(Examiner can ask which films you watch, whom you like most?)
  • Jeg liker å lære mange språk. 
  • Jeg liker å reise mange land.(Examiner can ask where you had been, talk about your previous trip or a trip you are planning now, what all things you have seen in Norway)
----------------------------------------------------------------------------------------

Fortell om hvordan du lærer norsk.


Jeg lærer norsk hverdag.
Jeg leser mange bøker av norsk språk.
Jeg går på norskkurs.
Der lærer jeg mye. Jeg snakker med andre elevene på norsk.

Først lærer jeg vanskelig ord. Så lærer jeg setninger.
Jeg memorerer gramatikk.
Jeg lytter norsk eksempeloppgaver.
Jeg ser på norsk TV og nyheter.
Jeg leser aviser men det er veldig vanskelig.
Jeg øver og øver norsk hver dag.
Jeg prøver å snakke med læreren min og mine venner på norsk.


No comments:

Post a Comment