Important Tips Before You Learn

1. Always remember words with its kjønn (Han/Hun/Intet.). Otherwise later it would be difficult when you study grammer.-> More info here
2. Avoid using Google Translate. Use Ordbok instead.-> More info here
3. Avoid mapping or translating sentences from your mother toung to Norsk or vice a verse. They simply will not fit!. The grammar is different! and then you will have questions like why they have used PÅ or I etc.
4.You can download the norsk verb list here. Its very important that you memorize the verbs.
5. Written and Verbal Test tpoics are found here and here

Sunday, December 21, 2014

Skriftlig Eksempeloppgaver - Part #9

Tell us what do you think about Alcohol.

Jeg aldri drikker alkohol. Jeg synes det er dårlig fordi jeg har sett mange menn som har banket sine koner i hjemlandet mitt.

De bruker alle penger å drikke.
De passer ikke for sin familie og barna.
Mange mennesker liker å drikke alkohol.

Jeg vil gjerne at min mann må ikke drikke alkohol.
heldigvis drikker han ikke, så det gjør meg glad.

Det er også farlig å kjøre hvis noen har drukket alkohol.
Fordi noen kan bli drept.

Alkohol i Norge er veldig dyrt. men jeg kjøper aldri alkohol.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

About interview prep or impression

Du må være trygg.
Du må øver.
Du må ikke stresse seg.
Når du snakker med andre personer du må alltid smiler of hilser.
Du må øver seg om ting du vil snakker.
Alltid praksis.
Du må ta på seg professional klær

No comments:

Post a Comment