Important Tips Before You Learn

1. Always remember words with its kjønn (Han/Hun/Intet.). Otherwise later it would be difficult when you study grammer.-> More info here
2. Avoid using Google Translate. Use Ordbok instead.-> More info here
3. Avoid mapping or translating sentences from your mother toung to Norsk or vice a verse. They simply will not fit!. The grammar is different! and then you will have questions like why they have used PÅ or I etc.
4.You can download the norsk verb list here. Its very important that you memorize the verbs.
5. Written and Verbal Test tpoics are found here and here

Saturday, December 20, 2014

Skriftlig Eksempeloppgaver - Part #6

Fortell om familien din

Note: This is a sample example.


Familien min har xx medlemmer. (enter the number of family members you have in xx)

(Mention who all are there in your family. You can get the relations in norwegian from here)
First talk about family members count and relations.

Mora mi, Faren min, 

broren min/brødren mine (If you have many brothers use 'brødren mine' instead)
søstera mi/ søstre mine
svigerinna mi
nevøen min
og jeg.
If anyone in your family is not alive and you would like to mention it then use below statements.
XX døde for noen år siden
xx døde da jeg var ung.

Then write about their ages and their professions.

Mora mi er 78 år gammel. Faren min er 80 år gammel. De har jobbet på postkontoren.

Broren min er eldre enn meg. / Jeg er eldre enn broren min.

Han er 40 år gammel og jobber. Svigerinna mi er 39  år gammel og jobber også.
De har et barn som er 3 år gamelt.

Then write about your in-laws, if any

Familien til mannen min har flere medlemmer. Han har fire søskenbarn som studere.

No comments:

Post a Comment